SNÖSTROM

Här i stockholm är det faktiskt snöstorm på riktigt. Det är vitt i hela luften, snöflingorna slingrar sig runt i virvlar och kyckas självklar träffa Lovisa rakt i ansiktet när hon är ute. Macaran rinner, tårarna strömmar och kinderna och näsan liknar mer körsbarstomater.  Vinden låter som bara den och speciellt när den träffar plasten som skyddar byggnadsställningen utanför mitt fönster, swish, smash, klash, och då och då ett liten "Knäpp", eller vad jag ska kalla det. Är otroligt tacksam att jag sitter här på mitt rum i en stol med en tjocktröja på mig och ett täcke virrat runt mig. En kopp med världens underbaraste té står brevid datorn. Det är faktiskt ganska mysigt att höra snön virvla sig där ute, höra vinden som får flingorna att virvla och sitta här inne i värmen, utan en tomatröd näsa eller istappar i munnen. Man får det nästan, i alla fall.

Nu i vintertid fryser jag nästan hela tiden och jag sover oftast i mjukisbyxor, långärmad tröja, strumpor och två täcken. Ändå ligger jag och huttrar hela nätterna. Jag funderar på att köpa en sådan där värmefillt från OBHnordica (designing good life x)). Verkar så otroligt skönt att kunna sova med en sån också, att slippa frysa...WHAT A DREAM. Jag är visst både kallblodig och har smutsigt blod. Bad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0